09 Haziran 2011

sigara dumanı tasarımcısı

Her sigara söndürme teşebbüsünde, son olması temennisi bir kez daha geçti bulanık zihninden.Ve sigaranın izmarite dönüşümü evresinde anladı ki kelebek kadar bu kısa hayatı, kelebek kadar saf olmasa da en az onun 'iyi' oluşu kadar kötülük bıraktı parmak uçlarıyla onu tutan şahısa. Ve ölümünü kabullenmek istemeyen sigara kül-tabağındaki kardeşlerine ilk ve son kez baktı.Sigara dumanı tasarımcısı bu durumu kavramış ve onu ezmeye başlamıştı sigara var gücüyle karşı koyuyor son dumanına kadar karşı koyuyordu. Parmak uçlarına kadar direnişi hissetti tasarımcı. izmarit ise son dumanını acı acı gezdirdi atmosferde ...

5 yorum:

  1. Okumak için sigara yakılır mı bilemiyorum ama son cümleden sonra sigara yakilir, söndürürken cana kıyar gibi üzülür bulursun kendini. Size bir şey anlatmak istedim... iki sene evveldi sanirim. Bir yolculuk sırasında anlamsizca huzursuzdum. Yumuyorum gözümü içimde bir hüzün. Sevemedigim bir şehri terk ediyordum halbuki. Ne ucu ne bucagi yoktu o hissin, bitmeyen. Mola verildi Denizli'de. İndim yürüdüm, sigara yaktim adimlarken. Kuşadası'na varayim diye dua ettim resmen varlığına inanmadiğima. Hem yolculuğu hem karanlığı hem şehirleri terk etmeyi severim halbuki. Sigarayi yere atıp üzerine bastığımda bütün sacma şeyleri düşündüm. Sevmediğim şehirde sevdiğim insanları bıraktığımı da o sigara icisimde düşündüm. Sigara mi beni ben mi sigarayi öldürüyorum, kim katil kim diğerine anilari hatırlatıyor muamma... sizi tanımıyorum ama yazmak istemek ihtiyaç gibi oldu. Tanisam bütün güzel cümleleri içimden söylerim zaten. Ne bileyim belki çoraplarinizla uyuyorsunuz :) ama çok güzel yazıyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç hayatımda çoraplarımla uyuyamadım.
      Küçükken annemin çorapla uyursan kan dolaşımın zayıflar sözü, muhtemelen bacaklarımın kesilmesi gibi bir yankı uyandırmış, o günden sonrada çorapla uyutmamıştır, sanıyorum.

      Sil
  2. Olumsuz buldugum seyleri de yapiyorum, ben çorapla uyuyorum mesela, annemin söylediklerini dinleyecek kadar akıllı bir kadın olamadım hiç... sevgiyle kalin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha az üşüdüğünüz günler diliyorum bende size o vakit, adı olmayan ve olumsuz şeyler de yapan kadın.

      Sil
  3. Olumsuz şeyler yaptığım gerçeği var ama bir adım da var herkes gibi güzel yazan adam... buradaki bağlantıların hiçbirini kullanmayınca mecbur adsiz takipçi olunuyor, mühim değil siz hep yazın fark eden şanslı birkac kişi de okusun...

    YanıtlaSil